niedziela, 20 stycznia 2013

TROCHĘ LŻEJSZY, BARDZO WANILIOWY SERNIK


Uwielbiam serniki! Ciągle chciałam spróbować takiego z prawdziwą wanilią, a nie tylko z ekstraktem. Niedawno mama mnie zaskoczyła i przyniosła mi laskę wanilii. Od razu wiedziałam co z nią zrobię! W cieście wyraźnie czuć jej wspaniały zapach i smak, a nawet widać te urocze ziarenka (które miałam nawet za paznokciami :D). Sernik smakuje wyśmienicie bez żadnych dodatków, ale pysznie komponuje się z sosem owocowym, lub też z polewą z gorzkiej czekolady. W tym przypadku wybrałam pierwszą opcję, ale wypiek powtórzę jeszcze nie raz, więc na pewno wykorzystam wszystkie możliwości co do dodatków. Nawiązując do tytułu, a mianowicie dwóch pierwszych słów, sernik jest "lżejszy" ponieważ zamiast cukru użyłam stewii. Lubię takie 'lajtowe' wypieki, bo są tak samo smaczne, a można zjeść więcej! :D
P.S. Muszę pozbyć się nawyku pieczenia ciast zamiast uczenia się na sprawdziany :P

SERNIK Z PRAWDZIWĄ WANILIĄ I SOSEM OWOCOWYM / LUB POLEWĄ CZEKOLADOWĄ
przepis autorski // tortownica 22-24cm

~1000g sera białego mielonego 3-krotnie
~5 średnich jajek
~ziarenka z jednej laski wanilii
~50 tabletek stewii (lub ok. 280g cukru)
~czubata łyżka waniliowego proszku budyniowego (lub mąka pszenna/ziemniaczana)
~POLEWA: 100g gorzkiej czekolady / gotowa polewa / sos owocowy (u mnie ta trzecia opcja :) kwaskowaty sos doskonale komponuje się ze słodkim sernikiem)



Laskę wanilii przeciąć wzdłuż i nożem wyskrobać z niej ziarenka. Do misy miksera przełożyć ser, stewię/cukier, wanilię i proszek budyniowy/mąkę - miksować na małych obrotach dopóki masa nie stanie się gładka. Potem stopniowo wbijać po jednym jajku miksując po każdym ok. 10s. Tortownicę o średnicy 22-24cm wyłożyć papierem do pieczenia i wylać masę. Wstawić do piekarnika uprzednio rozgrzanego do 120*C i piec ok.10-15min , następnie zwiększyć temperaturę do 180*C i piec jeszcze 60min. (nie otwierać piernika w trakcie pieczenia!) Potem wyłączyć piekarnik i pozostawić w nim sernik do całkowitego ostudzenia (ok. 1,5-2h). Włożyć na noc do lodówki, następnego dnia udekorować polewą lub sosem owocowym. Smacznego!



Wartość energetyczna porcji (z sosem owocowym i stewią) :

Przepis dodaję do akcji SERNIKI 2013

19 komentarzy:

  1. O mniam! Ale nabrałam ochoty na sernik:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny *.* Koniecznie do zrobienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda fantastycznie - jak serniczki pewnie smakuje <3

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też uwielbiam serniki :) Twój prezentuje się MEGAapetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam ,ale bym do ciebie wpadła na taki pyszny serniczek , cudnie !

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowity i nieźle zareklamowany serniczek:)

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham to! i proszę kawałek ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda (kurde aż brak mi słów!) ;) Po prostu obłęd :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mogłabyś mi napisać w odpowiedzi jaką wartość energetyczną ma taka porcja? Wiem, że dodałaś tabelkę, ale mi ona nie wchodzi... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne :) z użyciem polewy owocowej (kupiłam w lidlu jak był 'lekki tydzień') i stewi zamiast cukru 100g ma 79 kcal , a 1 porcja (ok. 1/8 sernika) ok.230g ma 170 kcal :)

      Usuń
  10. A twarogu używasz takiego z wiaderka, czy może sama mielisz?

    OdpowiedzUsuń
  11. boski! na weekend zapisuję do zrobienia! a jaki ser używasz? Możesz podać konkretną firmę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym użyłam sera "Emilki" , ale sprawdzi się każdy mielony typu z wiaderka :) np. President itp

      Usuń
  12. Wygląda wspaniale - muszę w końcu upiec jakiś sernik, bo już się strasznie stęskniłam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O tak Emilki znam i lubię,choć często jest kawskowaty co mnie ciut "nerwuje" :) Ale może wymieszam dwa różne wtedy będzie lepiej. Oj już się doczekać weekendu nie mogę :) Będzie sernik idealny na PO siłowni :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rozbroiłaś mnie tym sernikiem- jest przepiękny !
    Dodaję do obserwowanych, dopiero zaczynam swoją przygodę z blogowaniem i jestem troche nieogarnięta;)
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)